Illuminae: Nadpozemská sci-fi


Autoři: Kaufmanová a Kristoff

Nakladatelství: CooBoo


Představte si, že žijete v roce 2575, sedíte si ve škole a najednou vás napadnou kosmické lodě BiTechu se svými jadernými zbraněmi. To je pořádné sci-fi, co? Přesně takto začíná šestseti-stránkový, nadupaný svazek s názvem Illuminae.



Kady Grantová je sedmnáctiletá studentka, která se rozchází se svým přítelem Ezrou Masonem. To ale netuší, že ještě tentýž den bude jejich kolonie napadena loděmi společnosti BiTech a jejich dosavadní život se stane bojem na život a na smrt. Do vesmíru vyplouvají tři lodě (Koperník, Alexandr a Hypatia) nacpané všemi, kdo přežil útok a zachránil se. Kady se svou matkou plují na Hypatii, zatímco Ezra se dostane na Alexandr, který je ovládán umělou inteligencí lidstva, SPIREM. SPIRO zlikviduje čtyři z pěti útočících lodí. Avšak ta poslední, Lincoln, je nadále pronásleduje. Aby toho nebylo málo, tak se na scéně objeví šíleně destruktivní virus Fobos. Tento virus způsobuje totální degeneraci mozku tak, že se z nakažených stávají nechutné vraždící stroje. A když říkám nechutné, tak myslím opravdu nechutné, ble. Obrovský problém nastává, když se virus roznese z Koperníku na Alexandra. A nastává opravdový boj o přežití, protože bez ochranného obleku nepřežijete ani den. Pokud vás mezitím nedostanou nakažená vraždící monstra.






Během událostí Kady s Ezrou zjišťují, že jejich rozchod byla chyba, že jim na sobě záleží. Doufají, že to přežijí a znovu se shledají. Kady dokonce vyráží na, virem prolezlý a kontaminovaný, Alexandr odhodlaná Ezrovi zachránit život. Jenže, je Ezra ten, který se schovává za zprávami a hovory? Více už prozrazovat nebudu, nebo z toho nebudete mít vůbec nic.


Zpracování knihy je prostě wow! Kdybych měla vybrat nějaké vystihující přívlastky, byla by to slova jako: geniální, boží, perfektní nebo absolutně originální. Kniha se skládá z jednotlivých záznamů, emailů, rozhovorů posbíraných přímo z událostí. Čte se to strašně rychle a skvěle. Střídají se bílé části (většinou emaily a komunikace postav z masa a kostí) a černé části (myšlenkové pochody umělé inteligence, odpočty atd). Kniha vás tak pohltí, že dopadnete jako já a budete tu obrovskou ,,bichli“ tahat všude. A bude vám jedno, že na vás všichni budou koukat jako na blbce (alespoň mně bylo :D).






Dějová linka nezaostává za zpracováním a dohromady vytváří perfektní knihu. Po celou dobu jsem seděla napnutá jak kšandy. Už, už si myslíte, že je problém vyřešen a najednou bum, a je tu další dvakrát tak větší. Stává se z toho opravdové psycho, kdy si myslíte, že není cesty ven. Byly části, kdy se z příběhu stával opravdový thriller, například když si představíte, že jste na lodi jediný nenakažený přeživší a za vámi se honí cca dva tisíce nakažených bláznů se sekerami a bůhví čím ještě natěšených, až vám rozflákají mozek. Přežije vůbec někdo?

Největším překvapením pro mě je schované ve vývoji SPIRA. Ze začátku se chová přesně jako umělá inteligence. Žádné emoce, jen fakta. Je schopný povraždit polovinu posádky, protože si myslí, že zachrání ostatní a nechává ho to chladným. Poté ho děj přivede dohromady s Kady a najednou nastává změna. Jakoby se naučil cítit a vnímat alespoň podobně jako člověk, začne vnímat dokonce i strach! Až mi ho na konci bylo skoro i líto.





A můj celkový dojem? Tak skvělou knihu jsem dlouho nečetla. Vždycky se našlo něco, co se dalo vytknout, ale tady? Tady nevytýkám nic. Samozřejmě je to můj osobní názor, ne každý má stejný vkus a někdo může říct úplný opak. Já jednoznačně dávám pět hvězd a těším se, až vyjde pokračování, Gemina. Vřele doporučuji.

< ERROR >

P.S.: Omlouvám se za případné spoilery, ale z knihy jsem byla tak nadšená, že jsem ji musela tolik popsat. Snad mi to odpustíte :-)



Celkové hodnocení: *****

Komentáře

  1. Už dlhšie som sa knihu chcela prečítať a teraz vidím, že sa mi to naozaj oplatí:). Krásne si ma nalákala, ďakujem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za každou Vaší reakci! ;)

Oblíbené příspěvky