Tři temné koruny: Kendare Blake

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 424
Žánr: Young adult, Fantasy


V tomto světe se každé panovnici vždy narodí trojčata - tři královny, které po svých šestnáctinách bojují o trůn. Zvítězí ta, která zabije své dvě sestry. Každá z nich má jiné nadání. Jedna je naturalistka (ovládá rostliny a zvířata), druhá je elementálka (poroučí živlům), a ta třetí je travička (rozumí jedům). Kniha začíná ve chvíli, kdy je Katarině, Mirabelle a Arsinoe šestnáct let.




Dle anotace jsem očekávala krutý svět ve stylu například Jiskry v popelu. Čekala jsem ohromný boj tří mocných královen a knihu plné akce. Pokud čekáte to samé, tak knihu ani nezkoušejte, protože díky tomu jsem byla hrozně zklamaná.

Začnu nejdřív pozitivně. Obálka je opět hrozně krásná. Po otevření knihy je hned na začátku boží mapka, ve které se člověk snadno zorientuje. Druhá věc, která se mi na knize líbí úplně nejvíc, je nápad. Ten námět je prostě dokonalý, originální a nabízí strašný potenciál.




No a tady je ten kámen úrazu. Protože ten potenciál autorka jakoby zmuchlala a hodila do koše. Hlavní postavy jsou holky, které absolutně nejsou připravené na vládnutí. Jejich charaktery nejsou nijak propracované, člověk o nich nic neví, kromě toho, že jedna je smířená s tím, že umře, druhá čeká, co se stane a třetí, která má alespoň sílu, sestry zabít nechce. U té třetí se to dá chápat, protože kdo by chtěl zabít vlastní sestry. I tak se pro mě tímto staly celkem nesympatické.
U každé z nich někdo tahal za nitky, což mi přišlo vcelku otravné. Na jednu stranu tam bylo hezky zobrazené, to že to takhle může fungovat a často i funguje. Ale na druhou stranu tam prostě nic nedělají a čekají, co za ně vymyslí ostatní.
Když bych měla vybrat, kterou jsem si z nich oblíbila nejvíce, tak bych volila Arsinoe. Celkově naturalisti mi přirostli k srdci nejvíce. Postavu, kterou jsem úplně nenáviděla byl Joseph. Na něj bych našla všechny nadávky světa. Co on tam prostě předváděl a nakonec způsobil, za to bych ho shodila ze srázu (bez milosti).

Co se týká děje, který byl sice čtivý, což bylo ale velkou zásluhou formátu, který byl vcelku roztahaný, ale nic extra se v celé knize nestalo. Pojmenovala bych to jako úvodní díl série, ve kterém ale stejně nic nezjistíte. Seznámení se světem nebylo dotažené, protože od všeho vždy zjistíte tak polovinu informací.




Co mě úplně nejvíce mátlo, bylo přeskakování děje, které bylo dost chaotické. To způsobilo, že jsem dost často přemýšlela, kde to vůbec jsem a co se to děje. Celkově 3/4 knihy se nic nedělo. Nenajdete tam žádnou akci, žádné přípravy, žádné trénování (trénování na zabíjení :D to zní dost krutě). Defakto je celá kniha o románcích vedlejších postav, a to dost protivných románcích.
Když už se v poslední čtvrtině začne něco dít, tak to vypadá dost nevěrohodně. Události jsou opět nedotažené, některé i nereálné a nesmyslné. Takže za mě ani konec nedokázal vytáhnout příběh výš, možná naopak zaklepal poslední hřebíčky.

Škoda je, že se v knize objevilo dost chyb a překlepů. To tomu moc nepomohlo.

Na závěr bych chtěla knihu doporučit těm, kdo nehledají náročnou a propracovanou fantasy, mají rádí romantické zápletky a hlavně těm, kdo od toho nečeká bombu, jako jsem čekala já.
Druhému dílu dám nejspíš šanci, protože už to vypadá, že by tam nějaký ten boj mohl být. Tak uvidíme. :)


Hodnocení: 40%

Komentáře

Oblíbené příspěvky