Krutý princ: Holly Black

1. díl The Folk of the Air série
Počet stran: 420
Žánr: young adult, fantasy
Nakladatelství: CooBoo


Hodnocení: ****

Vivi, Jude a Taryn jako malé přijdou o rodiče a jsou vzati do Země víl, kde je vychovává Viviin otec. Je s nimi zacházeno jako se šlechtou, i přesto, že až na Vivi jsou jen lidé. Starší Vivi se odmítá začlenit do světa víl a tak na truc nechodí na přednášky, utíká do lidského světa a nezúčastňuje se společenských událostí. Naopak dvojčata Jude a Taryn se začlenily relativně dobře. až na to, že jsou terčem posměchu od prince Cardana a jeho kamarádů. Rozdíl mezi nimi je takový, že Taryn si to nechává líbit, aby měla klid. Naopak Jude už to přestává bavit, a rozhodne se proti nim bojovat.
A tak sledujeme cestu Jude vůči posměškům a různým intrikám, které se nakonec velmi zamotají.




Krutý princ byl takový můj největší rest minulého roku. Tuhle knihu jsem měla doma od loňských Vánoc, kdy už jsem tak nějak nevěděla, co si mám pořídit a sáhla jsem po ní díky hezké obálce. Jo ani anotaci jsem si tenkrát nepřečetla. :D No a furt jsem se k tomu nijak neměla, protože pro mě byly zajímavější knihy na seznamu. No a postupně mě začali bookstagramerští kamarádi přemlouvat až naléhat, ať si to sakra už přečtu! Takže jsem ho zařadila do TBR na prosinec a strávila s ním Vánoce.
Také jsem s ním nakonec uzavřela rok 2019, protože nečekaně mezi svátky nebylo moc času na čtení.


Kruťáka jsem četla po Božím hrobě, který jsem zařadila na první místo mých TOP knih za rok 2019. Takže tím mohou být některé pocity trochu ovlivněny.


Kniha mě nemohla nijak zklamat, jelikož jsem od ní nečekala vůbec nic. Ani jsem z ní nevylétla do nebes. Ale dobrý to bylo, a hezký taky.
Svět víl je tu zobrazen takovým kouzelným způsobem, že jsem hodně měla pocit, jako bych četla nějakou pohádku, a to hlavně ze začátku. Díky tomu jsem měla občas tendenci srážet Jude věk na dost nižší. No jenže ono se to najednou rozjelo až se z toho chvilkama stával krvák! Tohle dvojí prostředí se chvilkama tlouklo, ale aspoň to dostalo nějaký grády.


K Jude jsem si zatím skoro žádný vztah nevytvořila, ale Cardan mě vyloženě vytáčel. Ke konci se to sice zlepšilo, ale zase mi to dávalo pocit, že je tam stejná linka jako v každé young adult knize. Některé románky za mě mohly být odpuštěny.


Díky Božímu hrobu jsem měla pocit, že je všechno moc přímočaré a jednoduché. Žádné plány, blafy, nic takového. Prostě chci něco vyšpehovat, vlezu tam a hotovo.
Naopak musím říct, že konec mě tedy opravdu překvapil, měl spád a akčnost.
Celkově byl styl psaní velmi příjemný a poutavý, takže mě to k tomu čtení táhlo. No uvidíme, jaký bude Podlý král.


Doporučuji:  Čtenářům young adult zajímající se o víly a mající rádi kouzelný až pohádkový svět s drsnou linkou.



Komentáře

Oblíbené příspěvky