Vládkyně kouře: Laura Sebastian aneb jakou knihu opravdu nečíst

2. díl série Princezna popela
Počet stran: 408
Žánr: young adult, fantasy
Nakladatelství: CPress

Hodnocení: 0%

Pamatujete si, jak jsem zde loni kritizovala Princeznu popela a radila vám, že pokud je vám život milý, aby jste se tomu vyhýbali jak čert kříže?
Takže máme tu druhý díl, který předčil veškerá má (ne)očekávání. A ne zázrak se nestal. Tuto slátaninu bych totiž nazvala jako nejhorší knihu z nejhorších. Toto předčilo celý můj seznam nejhorších knih loňského roku a roztrhalo ho to na kousíčky.
Tentokrát si kniha nezaslouží ani jedno jediné procento do hodnocení (možná tak do minusu).



Divné, zdlouhavé a nevysvětlitelné názvy či jména nevymizeli, ba naopak. V tomto díle se objevilo neskutečné množství postav, ale také zemí a jazyků. A všechny ty názvy zase vytvořily parádní přehlídku divnosti, že to snad ani není možné, že tohle dokáže někdo vymyslet. A jak si to má čtenář pamatovat a zorientovat se v tom, když v tom má totální guláš i sama autorka?? Když může arcivévodu strčit do dvou zemí zároveň, které jsou od sebe přes celou mapu? Opravdu jsem se nestačila divit a doteď nevím, odkud pochází, a které zemi vládne.

Pokud jsem si myslela, že je hlavní hrdinka v prvním díle na přes držku, tak zde bych ji nejradši kopla z útesu. Větší k*ávu svět neviděl. Za mě je to nejhorší hlavní hrdinka, kterou jsem v knihách potkala. Z ufňukánka doufajícího v záchranu se stal ufňukánek vyřvávající: JÁ JSEM KRÁLOVNA!! Sedněte si ze mě na zadek. JSEM KRÁLOVNA, tak se tak ke mně chovejte! Vždyť jsi ty smrade jeden nic nedokázala! Nic neudělala, sebestředně myslela jen sama na sebe a svoje pohodlí a občas vyřvávala prázdné věty ve smyslu, že musí zachránit svůj lid a svou zemi. No samo se to neudělá. Za mě by si zasloužila přesně tu samou korunu, kterou dostal Viserys od Daenerys a Khala Droga!
Všechno, co vypustila z huby, stálo za to, a bylo jí jedno, že kolem sebe urazí mnohem větší autority. Prostě přesně, jak bylo zmíněno od jiné postavy, je to akorát sebestředný šestnáctiletý fracek dupající kolem sebe.
A teď si budu muset dát pauzu od všech knížek spojených s královstvím a královnami atd., protože na větu: Já jsem královna!, jsem teď tak alergická, že bych to nedala. Za mě je tahle pipina největší kámen úrazu téhle série a kéž by to byla první fantasy young adult, která nedopadne happy endem. Fakt by mi nevadilo, kdyby hlavní hrdinka někde omylem umřela a už nás svým sebestředným životem nikdy neotravovala. Jenže to se beztak zase nestane, protože zázračně se určitě vše vyřeší!

Opět je příběh obšlehnutý a poskládaný z jiných příběhů, no nic extra originálního tu nečekejte. Opět zde máme předlohu Harryho Pottera, Skleněného trůnu, Hry o trůny a dalších...A je to bohužel tak okaté, že se to nedá přehlédnout.

Milostný trojúhelník je čím dál horší a horší. Úplně jsem z něj měla osypky. Theodosie opravdu absolutně neví co chce a asi neví, co znamená větné spojení miluju tě, jelikož s ním teda nešetří. A úplná perla byla, když se tahle skvělá trojice začala dohadovat uprostřed bitvy kvůli totální debilitě. (facepalm - Halóóó, tamhle pod vámi za vás lidé nasazují životy!)

A ten konec mě vyloženě naštval. Jako co se to stalo? Jedinou věc, kterou chtěla Theodosie udělat, za ní stejně udělal někdo jiný. A úplná pecka na závěr je to, že se jí trapně muselo stát to samé, co už se tam jedné postavě stalo. a musela záhadně a čirou náhodou dopadnout úplně stejně. Jasně no! :D

Takže tohle prostě NE, NE a NE! Mějte se rádi, a tohle vynechte! Vážně. :D

Doporučuji: Nikomu! Ani svému největšímu nepříteli.

Komentáře

Oblíbené příspěvky