Projekt Kronos: Pavel Bareš

Počet stran: 568
Žánr: Sci-fi
Nakladatelství: Host


Příběh se odehrává v roce 2052. Vzniká tzv. Projekt Kronos, který má za úkol chránit lidstvo a civilizaci. Ale opravdu to tak je?



Příběh je vyprávěn z několika pohledů, ale úplně ty hlavní hrdinové jsou dva – Jason a Luco.
Jason žije pod plošinou, v Downtownu. Život pod plošinou je hodně drsný, jelikož tam řádí virus ADI 7, který zabíjí ve velkém. Dále tam jedou drogy opravdu ve velkém. Jason žije se svou matkou, chodí do školy, protože se snaží dostat na plošinu, kde by měl být lepší život. Život pod plošinou se mu opravdu nelíbí a tak po nocích chodí a hraje si na hrdinu.
Naopak Luco žije na plošině poté, co byl vytažen z blázince pod ní. Je součástí sirotčince, který má za úkol od mala cvičit tajné agenty, kteří budou zabíjet ,,nadpřirozené,, bytosti" – sehiry.
V knize je další spousta příběhových linek.

Tohle je velmi drsná sci-fi, která si nebere servítky, a která mě taky hodně překvapila. Je napsaná českým autorem a já blbá jsem se jí hodně dlouho vybýbala. Přitom je to skvělá kniha, opravdu. Je to taková menší bichle, která má šíleně dlouhé kapitoly. Překvapivě mi to vůbec nevadilo a byla jsem schopná denně klidně přečíst i 200 stránek. Kniha se četla dobře ze dvou důvodů. První je ten, že příběh byl prostě čtivý jako blázen, a ten druhý je formát. Mám ,,Hostový" formát hrozně ráda, protože se mi ty knihy dobře čtou.



Jednotlivé kapitoly jsou geniálně napsány, např. vyprávěním příběhu, přeskakováním mezi postavami, pohled do minulosti. Opravdu mě tohle hrozně bavilo, a i když mi nakonec přišlo, že jsem neobjevila hlavní pointu nebo mi některé věci nedávali dohromady smysl, tak se mi to v důsledku líbilo.

Jednu hvězdičku jsem strhla za zmatek. Trochu jsem v tom ztrácela přehled, hlavně na začátku. Ale nevylučuji to, že až si dám rereading nebo až přečtu další díl (který zrovna vychází!), tak mi to do sebe víc zapadne.

Knihu určitě doporučuji, sama se těším na druhý díl, který mám v plánu pořídit na Světě knihy tento víkend! Nakonec jsem nečekala, že naše literatura je tak dobrá!

Hodnocení: ****

Komentáře

Oblíbené příspěvky