Fantastická zvířata a kde je najít: aneb scénáře ve světě Harryho Pottera

Autor: J. K. Rowling
Počet stran: 288
Žánr: Fantasy, Scénář
Nakladatelství: Albatros

Snad všichni znají film Fantastická zvířata a kde je najít. Pro ty, kdo ještě netuší, tak je to další příběhová linka Harryho Pottera, která se odehrává před samotným Harrym Potterem. Jedná se o příběh Mloka Scamandera, který napsal učebnici se stejným názvem, jako je tento film. Je zde také pěkně vyobrazena problematika kouzelnické společnosti v té době v Americe.


V knihovně jsem náhodou narazila na scénář k tomuto filmu, a tak jsem si říkala, že bych si jej jako správný fanoušek mohla přečíst. A tak se mnou odcházel v plátěné tašce.
Dva dny na to už byl přelouskaný. A moje pocity a dojmy?

Začala bych pozitivními věcmi. Nejkrásnější na celé knize je její grafické zpracování. Celý dějství je protknuto krásnými ilustracemi a různým zdobením. Nejvíce jsem se kochala oddělovači? Nevím, co to přímo bylo, ani jestli to mělo oddělující funkci různých částí, ale vyskytovaly se tu kresby tvorů vyskytujících se v příběhu.
Tuto věc bych jako majitel knihy ocenila tedy úplně nejvíce.

Další věc, která se mi líbila, bylo ztvárnění situace kouzelnické společnosti v USA. Krásně bylo ukázáno, že opravdu dříve mudlové čarodějky a kouzelníky mezi sebe nepřijímali. Ba naopak jakoby na ně pořádali hony. Vyhrocená situace, kdy nad New Yorkem visela hrozba odhalení kouzelnického světa, a tím pádem by mohlo dojít k rozpoutání války, udělala příběh mnohem akčnější, dynamičtější a napínavější.

V neposlední řadě jsem si užívala svět obklopený magickými tvory. To bylo opravdu kouzelné. Je to asi důvod, proč se mi film opravdu líbil. Bavilo mě poznávat všechna možná kouzelná stvoření. Navíc ve scénáři k tomu byly krátké popisy všech těchto tvorů, což mi přijde mnohem lepší než ve filmu.

Na druhou stranu, tím že to byl scénář k filmu. jsem v podstatě četla to samé, co jsem viděla. Tím pádem už mě nic nepřekvapilo, všechny fráze jsem znala a nakonec mě to vcelku nudilo. Byly chvíle, kdy jsem se do toho čtení musela nutit, a to se to četlo velmi dobře a rychle.

Také se tu objevují menší nesrovnalosti v souvislosti s původním příběhem samotného Harryho Pottera. A jakmile tyto příběhy nesouhlasí, tak ztrácí na kvalitě a uvěřitelnosti.

Což mě přivádí na myšlenku, jestli stojí za to vydávat tyto scénáře, aby se zbytečně natahoval příběh, který literárně nedosahuje kvalit jako původní série.
Můj názor je totiž takový, že tyto scénáře akorát zbytečně kazí dojem z celého HP světa. Fantastická zvířata mají alespoň dobrý námět, příběh se motá okolo Grindewalda, o kterém se toho zatím moc neví. Kéž by nevznikal ten vcelku velký počet nepřesností, díky kterým si každý fanoušek div neklepe na čelo.

Naopak Prokleté dítě je neskutečný odpad, díky kterému u mě J. K. Rowling hodně klesla. Doteď nechápu, že dovolila, aby se tohle dostalo na pult knihkupectví po celém světě za tak nehorázné prachy v poměru nulového obsahu, který je uvnitř. Celý rozbor této ,,knihy" by zabral na samostatný a hoodně dlouhý článek. :D Když to shrnu, je to něco, co se mi doma hodí maximálně na podložení židle či zátop do kamen.
Samozřejmě je dost lidí, kteří si tyto knihy velmi chválí a líbí se jim. Tím nechci říct, že jsou špatní nebo něco podobného, to vůbec ne. Pořád máme všichni jiný vkus.

Možná bych byla radši, aby se některé příběhy příliš zbytečně nenatahovaly. A tenhle rozhodně patří mezi ně.

Hodnocení: 3,5*







Komentáře

Oblíbené příspěvky