Temnota: Kiersten White

Počet stran: 424
Žánr: Fantasy, Young Adult
Nakladatelství: CooBoo

Lada je dcera Draculea, knížete Valašského. Hned od začátku je nechtěná, protože je to holka. Jenže z ní vyroste celkem drsná holka, která si nebere servítky a nebojí se prát...s kýmkoliv. Naopak její o rok mladší bratr Radu, který je tak hrozně chtěný, je křehký, ubrečený a nesamostatný.
Oba dva jsou odvezeni do Osmanské říše, aby měl Sultán kontrolu nad Valašskem a jsou tam prakticky jako rukojmí, ale mohou se vzdělávat a tak dále. Tam potkají Mehmeda, sultánova syna.
A o těchto třech je vlastně celý příběh.

Knihu jsem spolu se Snílkem četla kvůli špatným recenzím, díky kterým jsem si chtěla udělat svůj vlastní názor. A opět jsem byla velmi mile překvapena. Možná i více jak u Snílka Neznámého.

Příběh se mi hodně líbil. Byl poutavě napsaný, a já opravdu nevím, jak jsem tu knihu zhltla. Denně jsem v pohodě přečetla sto stránek jako nic. Kniha je tedy hlavně o Osmanské říši, podle vyjádření autorky bylo čerpáno z historie. Co se mi líbilo byl právě autorčin dodatek, která popsala historii tak, že je psána buď vítězi, kteří teda většinou vychvalují, a nebo naopak poraženými, kteří zase jenom remcají a pomlouvají. A tím pádem nevíme, kde je pravda.

Celá dějová linka je celkem drsná, od hlavní postavy Lady až po celkový systém, který v daných zemích v tu dobu panuje. Je tam hezky ukázáno, v jakém postavení byly ženy. Že neměly žádnou moc, nemohly vykonávat žádné dobré funkce, byly brány jako slabost a povinnost. No a samozřejmě se tohle Lada snaží změnit.

Lada totiž nechce být pouhá manželka, která bude sedět doma zavřená a čekat na svého manžela. Bude ho poslouchat na slovo, a bude tam jen od toho, aby zplodila děti a nazdar. Snaží se něčeho dosáhnout, a proto je právě tak drsná. V podstatě si hraje na muže a je sama na sebe naštvaná, že se narodila jako holka/žena.
V knize je pár okamžiků, kdy jsem si říkala, že se chová jako trubka, ale jinak se mi jako postava velmi líbila.
Naopak Radu je celou dobu jako uplakánek, aby bylo zobrazeno, že osobnost nemusí dělat hned pohlaví. 

Další dvě věci popsané v této knize velmi dokonale, je rozdíl mezi náboženstvími (křesťanství vs Islám) a polygamie (možnost mít více manželek, partnerek a milenek). Polygamii si teda vůbec nedovedu představit, brr.
Rozdíl mezi náboženstvími byl pěkně zobrazován, nebyla tu ani jedna strana popsána jako špatná. Prostě tu bylo popsáno, jaký mají rysy a tak.

Souhrnem tuto knihu určitě doporučuji a druhý díl si určitě někdy přečtu.

Hodnocení: 4,2*

Komentáře

Oblíbené příspěvky