Snílek Neznámý: Laini Taylor

Počet stran: 488
Žánr: Young Adult, Fantasy
Nakladatelství: CooBoo


Lazlo Neznámý je sirotek, který miluje čtení a příběhy. Vyrůstá v klášteře, kde se cítí velmi stísněný, a proto je velmi šťastný, když si ho vyberou jako pomocníka do knihovny. Jenže i to mu po nějaké době přestává stačit, protože se celý dosavadní život zabývá záhadou Pláče, což je vesnice/městečko, které zapomnělo své pravé jméno a nikdo neví proč.

Co čert nechtěl, zrovna se objeví delegace právě z Pláče, která hledá pomoc pro vyřešení jejich záhady. Lazlo nakonec odjíždí s nimi, i přesto, že není žádný vědec nebo alchymista, či technik. A tady začíná pořádný příběh!



Snílek je jedna z knih, které jsem četla hlavně proto, že na ní byly velmi rozporuplné recenze. Buď jsou totiž lidé, kteří to milují, a nebo ti, které kniha unudila k smrti.
Upřímně by mě samotná zápletka nezaujala natolik, abych si knihu chtěla přečíst. Což jsem nakonec zjistila, že je i docela škoda.


Při čtení jsem tedy byla velmi opatrná a měla jsem lehké obavy, abych nepatřila mezi zklamané a znuděné.
Začátek byl pomalý, vcelku vlastně i celá kniha, ale ten začátek o něco více. v této části se seznamujeme s Lazlem, jeho dětstvím, s jeho sny, a tak dále. Když už jsem si pomalu chtěla začít říkat, že je to zbytečně zdlouhavé, tak se konečně začalo něco dít.
Takže celkově příběh je pomalý, ale není to vůbec na škodu. Celkově mi průběh vůbec nebavil a naopak jsem si příběh o to víc užívala.

Atmosféra celého příběhu je velmi zvláštní, snová. Opravdu jako bych byla v nějakém snu. Celou dobu vás to nutí přemýšlet, jestli je to realita, nebo sen a nebo snad něco mezi tím.  V některých částech jsem se v tomhle, musím říct, lehce ztrácela. Tím, že to vše bylo takhle opředeno závojem snů, to bylo hrozně krásné.

Další věc, která mě na příběhu velmi bavila, byla zápletka týkající se mytologie. Já mám už od mala hrozně ráda mytologii, a to hlavně egyptskou a řeckou. Hrozně mě bavilo číst příběhy jako jsou Staré řecké báje a pověsti a mnoho dalších. Tady sice máme nejspíš smyšlené bohy (nejsem si jistá, jestli autorka čerpala přímo z nějaké jiné mytologie). Teď to zní dost absurdně, protože i ty ,,naši" bohové se dají považovat za smyšlené z určitého pohledu. Radši se do toho nebudu více zamotávat. :D
Chtěla jsem tím říct, že mě ta linka ohledně bohů velmi bavila.

Závěr byl lehce klišoidní, a dost věcí jsem v něm i dopředu odhadla,ale přesto mi to nijak extra nezkazilo dojem na celou knihu. Celkově mám ze Snílka pozitivní pocity, ale úplně jsem si z něj na zadek  nesedla.
Dle mého názoru je na každém, aby si na něj utvořil vlastní názor. Doporučila bych to těm, komu nevadí pomalejší děj, mají rádi nadpřirozeno,mytologii a příběhy! Protože Lazlo umí vyprávět příběhy.

Hodnocení: ****


Komentáře

Oblíbené příspěvky