Jay Kristoff: Boží hrob (Je opravdu tak boží, jak se říká?)

2. díl série Nikdynoc
Počet stran: 523
Žánr: Fantasy (rozhodně ne young adult)
Nakladatelství: CooBoo

Hodnocení: *****

Mia Corverová už je právoplatná čepel a pracuje v terénu. Její cíl je stále jasný: pomstít se a zabít Duoma a Scaevu. Proto se přidává do jednoho z gladiátorských kolegií, aby se dostala na největší akci, na které se tito dva dotyční objeví. Avšak cesta je stále plná nástrah.



U této knihy nebudu vyčuhovat z davu ani bořit chvály, naopak je musím pět se všemi ostatními, komu se Boží hrob líbil. Protože tohle byla opět skvělá pecka. Za sebe říkám, že je druhý díl na stejné úrovni jako ten první, stejná bomba.

Jay mě prostě umí šokovat, zase jsem spoustu věcí nečekala a úplně mi to vyrazilo dech. A když už si začnu na jeho blafy zvykat, tak přijde s větším levlem a oblafne vás několikanásobně. Takže opět mi zůstávala pusa dokořán.
Akce vůbec nechyběla a kolikrát jsem byla fakt brutálně napjatá a musela číst dál, abych věděla, jak to skončí.

Styl Jayova psaní já naprosto žeru. Miluju jeho poznámky pod čarou, ve kterých se objevují vysvětlení či historie různých akcí, bitev nebo míst, nebo to jsou pouhé sarkastické poznámky, které člověka dostanou do kolen. A vůbec mě to neodtrhává od děje. Líbí se mi jak čtenáře oslovuje mílý přátelé, jak rozdvojí stejný text do dvou situací nebo jak bohatě umí popisovat jednotlivé situace.
Začátek byl rozdělen do dvou částí. Jedna, která se děla před událostmi a jedna z přítomnosti. Obě se nakonec skvěle spojily dohromady.

Děj je částmi dost brutální, takže opravdu bacha na to, komu to dáváte číst. Já bych měla problém i u mé 16ti leté sestry. :D Sama jsem občas četla u jídla a div mě nepřešla chuť. Knížce to dojem nekazí, ale aby jste to nevědomky nedali třeba svým dětem. Tohle prostě rozhodně ne ne a není young adult (a za tím si stojím).

Upřímně jsem sakra zvědavá, co se bude dít dál, protože posledních sto stran jsem si dokola opakovala WOW a WTF?!. Závěr byl fakt brutální narvaný zvraty a překvapeními, takže to pokračování by mohlo vyjít rychle. Naopak mě ale některé zvraty donutily se fakt zamyslet nad tím, jak to vlastně je, jestli jsou ti lidé takoví, jací jsou, jestli je jejich nenávist oprávněná a tak dále.

Doporučuji: Čtenářûm minimálně! starším 15ti let, milovníkům fantasy. Dále těm, komu se zalíbil už první díl a těm, kterým nevadí trochu násilí a dost brutality.

Komentáře

Oblíbené příspěvky