Ochráním tě: Peter May

Počet stran: 415
Nakladatelství : Host
Žánr: detektivní román

Hodnocení: ****

Niamh a Ruairidh jsou již několik let manželé. Vlastní textilní značku Ranish tweed, která je celosvětově známá. V rámci propagace této značky často jezdí do zahraničí. Když jsou v Paříži, Niamh dostane podezření, že ji Ruairidh podvádí s jinou módní návrhářkou. Její podezření je založeno na jednom tajemném e-mailu. Když je začne pronásledovat, stane se něco neskutečného. Přímo před ní auto, ve kterém sedí právě její manžel s dotyčnou návrhářkou, vybouchne.



Na začátek bych podotkla, že tato kniha je pro mě lehké vystoupení z komfortní zóny. Což znamená, že tento žánr běžně nečtu. Ale chtěla jsem ho zkusit, určitě to není nic z donucení nebo něco podobného. Navíc mě zaujala anotace knihy. A třetím důvodem, proč jsem si knihu vybrala, je nakladatelství Host. Host mám totiž hodně ráda, protože jejich formát se mi velmi dobře čte, a myslím si, že si na jejich knihách dávají hodně záležet.

Forma vyprávění příběhu mi přišla velmi příjemná a čtivá.  V knize se objevuje více pohledů a linek, ve výsledku dohromady tři. Jedna linka je z přítomnosti z pohledu Niamh a popisuje, to jak se Niamh vyrovnává se ztrátou manžela, co má za povinnosti apod. Druhá linka je taktéž z pohledu Niamh, ale z minulosti, kdy ona vlastně vzpomíná na své dětství, na to jak se s Ruairidhem poznali, na jejich různé příhody a tak dále. Zde se mi líbilo, že každá vzpomínka vždycky systematicky následovala po kapitole z přítomnosti, ve které se dělo něco, co s tou danou vzpomínkou souviselo. Těchto vzpomínkových částí zde bylo docela hodně a mě to vůbec nevadilo, protože mě bavily asi nejvíce.
No a třetí linka byla z pohledu vyšetřovatelky, která dostala Ruairidhův případ na starost. Ale i tady se netočilo vše jen kolem vyšetřování, ba naopak. Detektivka totiž řeší velmi vážné dilema: děti nebo práce.

Konec byl pro mě naprosto šokující. Řekla bych, že se opravdu povedl, protože nic z toho, co se stalo, jsem opravdu nečekala. Nejenže mě to překvapilo, ale ještě víc mi to zlepšilo dojem z knihy.
Ve výsledku se mi kniha moc líbila a určitě ji mohu doporučit dál, i přesto, že se v tomto žánru zase tolik nepohybuji. Naopak mě kniha nalákala číst občas i něco jiného než jen fantasy/sci-fi a young adult.

Doporučuji: Čtenářům detektivních románů, kteří rádi čtou o komplikovaných životních problémech, ale i naprostým začátečníkům v těchto vodách.





Komentáře

Oblíbené příspěvky