Wicked fox: Kat Cho

Počet stran: 420
Žánr: Urban fantasy, young adult
Nakladatelství:

Hodnocení: ***

V září jsem uspořádala své první společné čtení v angličtině. Kniha byla libovolná. Šlo o to, abychom se podporovali k dočtení např. naší první anglické knihy (pro mě je tato kniha první). Já jsem si vybrala knihu Wicked fox, kterou jsem dostala v rámci červencového boxu od Fairylootu. Důvod byl jednoduchý: má to být urban fantasy, která je jinačí než ostatní.
A já jsem od ní opravdu očekávala něco jiného, proto mě možná kniha lehce zklamala.

Vůbec bych to nehodnotila jako propadák, to rozhodně ne. Jen je to klasický průměrovatý průměr a nic víc. Jsou zde věci, které se mi hodně líbily, ale naopak mám i pár výtek.

Miyoung je osmnáctiletá dívka, která není tak úplně normální. Je totiž poloviční devíti-ocasá liška, její matka Yena je úplná devíti-ocasá liška. Tato stvoření přežívají tak, že se jednou za sto dní (většinou to ale dělají každý úplněk) musí nakrmit energií gi, a to dělají tak, že zabíjí muže a snědí jejich játra. Miyoung si většinou vybírá muže, kteří samotní něco provedli, ale po nějaké době ji vždy něco ujede a musí se přestěhovat. No a díky tomu potká Jihoona.

Celý příběh je zasazený do korejské mytologie. Příběh je protknutý korejskými slovy a názvy, a na konci knihy je slovníček, který se díky tomu velmi hodí. Korejská atmosféra je tu velmi dobře ztvárněna a popsána, dýchala na mě z každé stránky. V příběhu bylo znázorněno, jaké hodnoty v této mytologii uznávají, že si váží svých prarodičů a uctívají šamany. Tohle bylo velice příjemné číst.

Kniha mě zaujala, jak touto mytologií, tak právě nově se objevující (ve fantasy knihách) mytická postava. Upírů, andělů, víl už máme knih plné knihovny, ale tohle? Velmi mě zajímalo, jak tyto postavy žijí, fungují a tak dále.
Skvělé byly části mezi jednotlivými kapitolami, které měly krásné grafické zobrazení a byly to příběhy o těchto stvořeních, které se vyprávěly skrz generace a pojednávaly o tom, jak vznikly, a také proč co dělají.

Ve výsledku se ale v knize bohužel nic extra nedělo. Většina knihy byla o komplikovaném vztahu mezi Jihoonem a Miyoung, o jejich každodenním životě, který je najednou tak zvláštní, když do něj ona přišla. Nebyla tam žádná extra zajímavá zápletka. Naopak posledních asi 70 stran bylo lehce chaotických, stalo se tam několik věcí, a já ani pořádně nepochopila proč a co se vlastně stalo. Příběh byl ve výsledku asi jako takový ten klasický teen americký film z prostředí střední školy, akorát s nadpřirozenou bytostí navíc. Takže vlastně něco jako Stmívání. :D

Z postav se mi zalíbil akorát Jihoon, který byl takový ten poctivý, milý a sladký kluk, který se Miyoung zastával i přesto, že ho pořád odmítala. Miyoung mi byla protivná, protože když už mluvila, tak lhala, a když měla vyřešit nějaký problém, tak okamžitě zdrhla. Takže vlastně furt odněkud utíkala. Její matka mi byla nesympatická asi ještě více, a ani konec to nezměnil. Miyoung věčně okřikovala, že dělá vše špatně, že je neschopná a že musí být lepší. Všechny problémy by naopak řešila vraždou.

Závěr byl zvláštní, až lehce vtipný. Jelikož všechny problémy zmizely lusknutím prstů. Alespoň pro teď.

Knihu bych doporučila těm, kteří se zajímají o různé mytologie a zrovna tato korejská by je mohla zaujmout, protože je opravdu pěkně popsána. Ale nesmějí od příběhu očekávat bůhví jaké boom. Prostě jako oddechovka je to určitě fajn kniha.

Komentáře

Oblíbené příspěvky