Šest vran: Leigh Bardugo - AUDIOKNIHA

Nakladatelství: Fragment
Žánr: fantasy, young adult
Interpret: Matouš Ruml, Marek Holý, Tereza Dočkalová, Martin Finger, Veronika Kubařová a Michal Isteník

Hodnocení: *****

Kaz Brekker je hlavou gangu Gaunerů v Barelu. Život se s nikým nemaže a Kaz dostane jednou nabídku, aby zachránil vynálezce jurdy parem z velmi hlídaného vězení ve Fjerdě. Odměnou je 30 milionů kruge. A tak si posbírá ty nejlepší z nejlepších, a začne plánovat.
Jurda parem je droga, která působí na Griši a díky ní se jim znásobí jejich schopnosti a moc. Je také ale velmi návyková.

Šest vran jsem četla loni v listopadu nebo v prosinci. Grišu jsem četla ještě předtím a dle mého názoru je lepší to číst v tomto pořadí. Příběhy na sebe sice nenavazují, ale v Šesti vranách je pár zmínek a připomínek právě na informace, které zjistíte po přečtení Griši, takže má člověk větší přehled.

A stejně jako spousta dalších jsem si tento příběh zamilovala. Proto jsem skákala dva metry do vzduchu, když jsem zjistila, že mám tu možnost si tuto knihu poslechnout jako audioknihu. Tímto bych chtěla vyjádřit tisíceré díky humbooku, Míše a Albatrosu, že mi tuto audioknihu poskytli na recenzi. (Snad bude stát za to. :D)

Příběh je rozdělený podle šesti postav (překvapivě): Kaze, Inej, Niny, Matthiase, Wylana a Jaspera. Každá část je vždy vyprávěná z pohledu jednoho z nich. A teď to nejlepší. I ta audiokniha je namluvená šesti lidmi podle určitých kapitol. A zní to fakt skvěle, a moc dobře se to poslouchá. Na začátku by se mi sice hodily hlasy Inej a Niny naopak, ale postupně jsem si zvykla a už mi to vůbec nepřišlo.
Také jsem si nejdřív myslela, že když je šest lidí, tak každý bude mluvit za jednu postavu. Nakonec to bylo podle těch kapitol, což docela dává smysl a není to vůbec horší nebo tak něco.

Jediná věc, na kterou jsem si musela dlouho zvykat, byla výslovnost některých jmen (hlavně Ineš jako Inej - já to totiž celou dobu četla jako Inej). Namluvené je to opravdu stylově, jsou zde velmi dobré intonace hlasů a změny tónů.
Takovou tu třešničku na dortu tvoří hudební podtext, který odděluje jednotlivé části a kapitoly.

A jelikož tohle byla moje první audiokniha, tak jsem byla velmi zvědavá, jak to na mě bude působit. Bála jsem se třeba toho, že to nebudu vnímat nebo snad i dokonce usnu, ale nic z toho se mi vůbec nestalo. Naopak jsem si díky ní audioknihy zamilovala a určitě s poslechem budu pokračovat dál. Nejlépe se mi poslouchala v práci či doma, když jsem měla něco dělat. Většinou totiž bývám otrávená a nechce se mi, ale teď jsem si vždycky řekla, že si u toho alespoň poslechnu další kapitolu a hned mi práce šla mnohem lépe od rukou.
Takže pokud se bojíte nebo si myslíte, že audioknihy nejsou nic pro vás, tak to stejně zkuste. Já si to doteď myslela také.

Co se týká příběhu. Je poutavý, nabitý akcí, různých plánů a triků. Ale co se mně líbí nejvíce je to, jak jsou příběhy zároveň propojené s dějovou linkou každé z postav. Úplně miluju ty části, kde některá postava něco dělá a zároveň přitom vypráví, jak se dostala tam, kde momentálně v životě je, čím si prošla v minulosti a tak dále.
Když už jsme u těch postav, mezi mé oblíbené patří Inej, Nina a Jasper.
V knize zároveň nechybí humor ani silnější myšlenky.



Komentáře

Oblíbené příspěvky