Elusion: Claudia Gabel a Cheryl Klam

1. díl série Elusion
Počet stran: 296
Nakladatelství: Cooboo
Žánr: Young adult, sci-fi


Hodnocení: **

Elusion je aplikace, díky které se můžete na hodinu oprostit od reálného světa plného znečištění, kyselých dešťů a ochranných roušek. Stačí si nasadit speciální náramek, brýle a pár dalších komponent. V tu ránu se objevíte v dokonalém světě plného přírody a krásných úkazů. Dokonalé? No možná ani ne, jelikož začíná prosakovat, že by aplikace mohla budit závislost a negativně působit na teenagery.




Téma příběhu je více než slibné. Podobné post-apo příběhy jsou často mým šálkem kávy. Jenže tady to bohužel skončilo u potenciálu, který se dále nerozvíjel. Naopak ho příběh čím dál více zabíjel. A hlavní hrdinka ještě více.
Pozitivní v knize ještě bylo zobrazení právě závislosti na nějaké té technice, aplikaci, což reálně zobrazuje závislosti dnešní doby na telefonech tabletech, počítačích atd.
Kniha naštěstí dobře odsýpala a byla celkem čtivá až na asi druhou třetinu knihy, kdy jsem měla menší krizi s tímto konkrétním příběhem. V této části jsem začala být celkem znuděná a musela jsem se nutit číst dál.

S hlavními postavami jsem postupem času měla velký problém. Všichni tři se chovali velmi nelogicky a jako třináctileté děti. Navzájem po sobě štěkali, dělali neskutečné blbosti. Patrik přitom skoro vedl firmu Elusion, a přitom se choval jako dítě, utíkal od problémů a nakonec byl i dosti agresivní. Hlavní hrdinka Ree byla ještě k tomu celkem hloupá, a nedocházely ji skutečnosti, které já chápala už o padesát stránek dříve.
Takže nakonec nebude překvapení, že jsem si oblíbila vedlejší hrdinku, kterou Ree neměla ráda a naopak.

Další věc, kterou musím zmínit, je předvídatelnost knihy. Tento příběh je silně předvídatelný. Již na začátku jsem si tak nějak myslela, jak to dopadne. No a tadááá, ono to tak fakt dopadlo. Takže jsem vlastně jen 250 stránek čekala, až se to tak semele.

Doporučuji: Mladším čtenářům, kteří nemají načteno tolik knih na toto téma a tohoto žánru.



Komentáře

Oblíbené příspěvky